راه‌اندازی گشت‌های ویژه پلیس‌ برای برخورد با رانندگان پرخطر در نوروز 92
 

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از راه‌اندازی گشت‌های ویژه پلیس راه با اختیارات خاص برای برخورد با رانندگان پرخطر خبر داد و گفت: این گشت‌ها که برای نخستین بار در نوروز امسال راه‌اندازی می‌شوند، ‌رانندگان متخلف را به محاکم قضایی معرفی می‌کنند.

سردار دکتر اسکندر مومنی روز چهارشنبه افزود: گشت‌های ویژه پلیس راه در معابر برون شهری و جاده‌ای با تاکید بر بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها مستقر شده و ضمن کنترل ترافیک با تخلفات حادثه ساز، رانندگان پرخطر و حوادث رانندگی خاص برخورد می‌کند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه برای این گشت‌ها اختیارات خاص در نظر گرفته شده است، گفت: این گشت‌ها می توانند از توقیف خودرو و بردن آن به پارکینگ تا پیگیری قضایی رانندگان پرخطر را انجام دهند.

وی تصریح کرد: گشت‌های ویژه پلیس راه در نوروز امسال با اولویت استان‌های شمالی و مسافرپذیر به کارگیری شده که پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه اول سال آینده در کل کشور از این گشت‌ها استفاده شود.

رییس پلیس راهور ناجا به آمار 11 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در سال جاری 800 هزار خودروی نوشماره در کشور شماره گذاری شد که این رقم نسبت به سال گذشته 45 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته وی روند کاهشی در این خصوص از ابتدای سال بوده و حتی در چهارماهه اول سال نیز چنین کاهشی را شاهد بودیم.

وی افزود: در عین حال در 11 ماهه امسال 36 هزار خودرو به کشور وارد شد که این رقم در مقایسه با سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.

به گفته وی در این مدت اسقاط خودروهای فرسوده 30 درصد و شماره گذاری موتورسیکلت‌ها 49 درصد کاهش داشت این در حالی است که صدور گواهینامه‌های رانندگی شش درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش کشته‌های تصادفات رانندگی در سال جاری گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور به زیر 19 هزار نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه استان‌های خراسان رضوی،‌ فارس، خوزستان، اصفهان و کردستان بیشترین کاهش کشته‌های تصادفات رانندگی را در سال جاری به خود اختصاص داده‌اند تصریح کرد: در عین حال استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، چهار محال بختیاری، خراسان شمالی و مرکزی بیشترین افزایش کشته‌های تصادفات را داشته‌اند.

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه با راهبردهای دهه 80 نمی‌توان در دهه 90 ترافیک را مدیریت کرد گفت: افزایش ایمنی خودرو و راه‌ها، توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی، توسعه امداد و نجات و بیمه، خروج خودروهای فرسوده و ... مهمترین مولفه‌هایی است که در دهه 90 باید در آنها تغییرات اساسی رخ دهد.

 

 

 


2030 دستگاه مقصر در تصادفات امسال به دادگاه رفتند
6792 راننده از سفر نوروزی محروم شدند

وی در ادامه به تقصیر دستگاه‌ها در بروز حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: بر این اساس در سال جاری 2023 دستگاه مقصر در تصادفات رانندگی به محاکم قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در عین حال گواهینامه 6792 راننده متخلف نیز که میزان نمره منفی آنها به بیش از 30 نمره رسید اخذ شد و بدین ترتیب این رانندگان از سفرهای نوروزی امسال محروم شدند.

وی در عین حال به سایر رانندگان پرخطر هشدار داد و گفت:18650 راننده متخلف نیز در آستانه رسیدن به 30 نمره منفی هستند که اگر تخلف حادثه ساز داشته باشند، قطعا از سفرهای نوروزی امسال بازخواهند ماند.

رییس پلیس راهور ناجا به مهمترین علل بروز تصادفات در سال جاری اشاره کرد و گفت: سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو (با بیشترین سهم خستگی و خواب آلودگی) عامل 80 درصد تصادفات رانندگی در سال جاری بوده است.

به گفته وی در نوروز سال 91، 30 درصد تصادفات رانندگی بین ساعات 16 تا 20 رخ داده که توصیه می‌کنیم رانندگان در این ساعات با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

 

طرح نوروزی از فردا کلید می‌خورد

72 ساعت توقیف خودرو در انتظار رانندگانی که دو تخلف حادثه ساز در نوروز داشته باشند

رییس پلیس راهور ناجا در ادامه به خودروهای تست سلامت اشاره کرد و گفت: این خودروها تقریبا برای تمامی استان‌ها آماده شده و برای آنها اعزام شده‌اند که در طرح نوروزی بکارگیری می‌شوند.

وی افزود: نیم میلیون نفر نیروهای امدادی و عملیاتی در طرح نوروزی از روز پنجشنبه 24 اسفندماه تا 17 فروردین ماه حضور می‌یابند و پیش بینی می‌کنیم از بعد از ظهر پنج شنبه سفرهای برون شهری آغاز شود.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی دو موج خواهد داشت، گفت: موج اول سفرهای نوروزی در هفه اول و موج دوم در هفته دوم نوروز انجام می‌شود لذا تاکید می‌کنیم همچنان خط قرمز پلیس انجام تخلفات حادثه ساز و نداشتن معاینه فنی و نقص فنی خودروهاست.

وی تصریح کرد: رانندگانی که دو تخلف حادثه ساز همزمان داشته باشند خودروی آنها تا 72 ساعت در نوروز امسال توقیف شده و روانه پارکینگ‌ها می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا در خصوص مصرف بنزین در کشور نیز گفت: آمارها نشان می‌دهد مصرف بنزین در کشور حدود هفت درصد در سال جاری افزایش داشته که انتظار می‌رود بر این اساس سفرهای نوروزی پرحجمی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد جاده های اصلی کشور هم اکنون تحت پوشش دوربین‌های کنترل سرعت و نظارتی پلیس هستند، گفت: در تلاشیم تا پیش از پایان طرح نوروزی جاده چالوس هم تحت پوشش دوربین‌های نظارتی پلیس قرار گیرد.

رییس پلیس راهور ناجا در خصوص استان‌های پرتصادف در نوروز 91 گفت: بیشترین افزایش تصادفات در نوروز 91 متعلق به استان‌های مازندران، گیلان، قزوین، لرستان و سیستان و بلوچستان بوده است. در عین حال به شهروندان توصیه می‌کنیم ضمن توجه به تردد در این استان‌ها به پیش بینی وضعیت جوی نیز پیش از آغاز سفرها توجه کرده و حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ را در طول سفر همراه داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای با مشکل مواجه نشوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 355
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 897
بازدید ماه : 13084
بازدید کل : 462798
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2